Man of Kracht stimuleert lokale horeca

Macht of Kracht?

Hoe zorg je ervoor dat inwoners van jouw dorp,  jouw lokale horeca gelegenheid meer gaan bezoeken? Michel en Hetty bewijzen dat je dit kunt bereiken door te handelen vanuit Kracht. Een heel sympathiek ondernemers-stel die in het afgelopen jaar hun eetcafe letterlijk in Cothen op de kaart hebben gezet. Allereerst door zelf het goede voorbeeld te geven, de inkopen doen zij bijvoorbeeld allemaal bij lokale ondernemers, zoals de bakker en slager in Cothen.

Wat bedoel ik dan precies met handelen uit Macht? Eenvoudig, in principe zijn veel lokale verenigingen in feite concurrent van de plaatselijke horeca, vanwege hun belangrijke inkomsten uit de kantine omzet. Er zijn genoeg voorbeelden van ondernemers die op hun strepen gaan staan waar het openingstijden en schenken van alcohol door verenigingen betreft en geef ze eens ongelijk. Maar ‘t Molentje laat zien dat dit niet altijd de weg hoeft te zijn.

Hetty en Michel zijn een mooi voorbeeld van onze lokale succes formule KASSA;

  • Kwaliteit; door lokale ingrediënten te gebruiken die wellicht iets meer kosten, kun je kwaliteit leveren
  • Advies; wat voor soort feestje je ook hebt, zij denken mee
  • Service; in sommige gevallen zijn er ook extra zaken nodig waarin lokale partners beter zijn, zij leggen de contacten met een DJ of catering bedrijf indien nodig
  • Sponsoring; dit lijkt me duidelijk als je naar de foto kijkt
  • Aandacht; zij kennen hun vaste klanten en verdiepen zich ook in de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld actief mee te doen aan evenementen of een wedstrijd te bezoeken

Om die reden, hebben we zelf als ondernemerinwijk.nl ook gekozen om onze verkiezing afgelopen editie bij hen te organiseren en daar hebben we zeker geen spijt van.

Ben je ook zo enthousiast over deze ondernemers, help ze dan door je mening in de vorm van een review te schrijven, de reclame met de meeste Kracht is immers mond tot mond reclame!

Geef je mening

Menu